Kel­lon kou­lun kame­ra­ker­hos­sa oppii uut­ta kuvauksesta

Kamerakerhon tehtävä: Kuvaa kaupunkimiljöössä yksityiskohtia, jotka esittävät jotain konkreettista tai abstraktia.

Opet­ta­jat Tai­na Myl­ly­lä ja Anna Nybac­ka vetä­vät kou­lus­sam­me kame­ra­ker­hoa. He ovat lai­nan­neet kame­roi­ta, joil­la teem­me teh­tä­viä ja joi­ta voim­me käyt­tää muu­ten­kin vapaa-ajal­la. Ker­hos­sa on muka­na vähän yli kym­me­nen Kel­lon kou­lun oppilasta.

Ker­hos­sa olem­me teh­neet eri­lai­sia valo­ku­vaus­teh­tä­viä, kuten valo­ku­va­kol­laa­se­ja ja kuva­sar­jo­ja, jois­sa yhden sar­jan kuvil­la kuu­lui olla jokin yhdis­tä­vä teki­jä. Olem­me oppi­neet muun muas­sa sää­tä­mään kame­ran ase­tuk­sia sopi­vik­si ja otta­maan eri­tyyp­pi­siä kuvia. Olem­me käy­neet Oulun kes­kus­tas­sa, kou­lul­la ja Tai­nan stu­diol­la kuvaamassa.

Kame­ra­ker­hon teh­tä­vä: Kuvaa kau­pun­ki­mil­jöös­sä yksi­tyis­koh­tia, jot­ka esit­tä­vät jotain kon­kreet­tis­ta tai abstraktia.

Ker­hos­sa on ollut muka­vaa. Teh­tä­viä on ollut haus­ka teh­dä ja olem­me oppi­neet uut­ta. Se on ollut myös haus­ka tapa viet­tää aikaa kave­rei­den kans­sa. Vaik­ka aluk­si saat­toi men­nä vain kat­so­maan, mitä siel­lä tapah­tuu ja teh­dään, valo­ku­vaa­mi­ses­ta on saat­ta­nut innos­tua kun­nol­la ker­hon kautta.

Ker­ho ei ehti­nyt kokoon­tua mon­taa ker­taan koro­nan vuok­si vii­me kevää­nä. Saim­me kui­ten­kin etä­teh­tä­viä, joi­ta sit­ten teim­me. Olim­me jo aikai­sem­min suun­ni­tel­leet teke­väm­me ote­tuis­ta kuvis­ta kuva­kol­laa­sit, joten se oli yksi tehtävä.

Iida Mati­kai­nen ja Satu Haa­ra­la, Kello

Jut­tu on jul­kais­tu osa­na Ran­ta­poh­jan ja alu­een kou­lu­jen välis­tä yhteistyötä