Kes­tä­vän kehi­tyk­sen pilot­ti­ryh­mäs­sä on kivaa

Haminan koulun 4B pelasi ysiluokkalaisten kanssa kestävään kehitykseen liittyvää noppapeliä. (Kuva: Mari Koukkula)Haminan koulun 4B pelasi ysiluokkalaisten kanssa kestävään kehitykseen liittyvää noppapeliä. (Kuva: Mari Koukkula)

Mei­dän luok­ka (Hami­nan kou­lun 4B) on pilot­ti­ryh­mä Kes­tä­vä kehi­tys –hank­kees­sa Iis­sä. Me kävim­me pelaa­mas­sa 36-peliä kir­kon met­säs­sä Val­ta­rin kou­lun yhdek­sän­nen luo­kan järjestämänä.

36-pelis­sä hei­te­tään nop­paa ja etsi­tään lukua osoit­ta­va lap­pu. Lapus­sa on kes­tä­vään kehi­tyk­seen liit­ty­vä teh­tä­vä, joka pitää suo­rit­taa. Pelin jäl­keen oli lop­pu­leik­ki, jos­sa seis­tiin pii­ris­sä ja kysyt­tiin kes­tä­vään kehi­tyk­seen liit­ty­viä kysy­myk­siä ja vaih­det­tiin paik­kaa, jos asia pitää paik­kaan­sa sinun kohdallasi.

Saim­me haas­teek­si jär­jes­tää pelin omal­le kum­mi­luo­kal­lem­me (1. luokka).

Pelin ja lei­kin jäl­keen saim­me tik­ka­rit. Minus­ta tämä tun­tui ihan kival­ta touhulta.

Nooa Niva

Tutus­tu Ran­ta­poh­jan tilaus­tar­jouk­siin täs­tä.