Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliitto PAMin Ollaan ihmisiksi ‑kampanja käynnistyy jälleen joulukaupan siivittämänä 1.12. Kampanjalla halutaan herätellä asiakkaita miettimään omaa käytöstään asiakaspalvelutyötä tekevien työhyvinvoinnin edistämiseksi. Erityistä huolta liitot kantavat nuorten työntekijöiden kohtaamasta häirinnästä. Jokainen kaupassa kävijä voi vaikuttaa hyvään kohtaamiseen.
Ollaan ihmisiksi ‑kampanjan viesti on selkeä: kaupan alan työntekijöiden tulee saada tehdä työtään ilman uhkailua, epäasiallista kohtelua tai muuta häiritsevää käytöstä. Jokainen asiakaskohtaaminen rakentuu turvalliselle ja arvostavalle vuorovaikutukselle.
Joulukaupan kiireiseen aikaan ajoittuva kampanja pyrkii muistuttamaan asiakkaita siitä, että asiakaspalvelijakin on aina ihminen – jonkun lapsi, puoliso, ystävä, läheinen.


