Hau­ki­pu­taan hyvin­voin­ti­kes­kuk­sen toimintatavoista

Yri­tin ennen Tehyn lak­koa vara­ta ajan­va­rauk­ses­ta aikaa mää­rä­ai­kais­lää­kä­ri­tar­kas­tuk­seen Hau­ki­pu­taan hyvin­voin­ti­kes­kuk­ses­ta. Puhe­luun vas­ta­si lähi­hoi­ta­ja, joka hoi­ti ajan­va­raus­ta. Usean tin­kauk­sen jäl­keen­kään en saa­nut aikaa, vaan keho­tuk­sen: “Tääl­lä ajat menee todel­la pit­käl­le ja kan­nat­taa men­nä yksi­tyi­sel­le lää­kä­ria­se­mal­le.” Lää­kä­riai­kaa en saanut.

Ihmet­te­lin suu­res­ti vas­taus­ta. Mil­lä päte­vyy­del­lä ja ennen kaik­kea oikeu­del­la puhe­lin­vas­taa­ja päät­tää kuka saa aiko­ja ja kuka ei?

Muu­ten­kin ajan­va­raus on jo pit­kään ollut hyvin seka­vaa. Useis­ta läh­teis­tä neu­vo­taan varaa­maan aika inter­ne­tis­tä, mis­tä se ei kui­ten­kaan ole mah­dol­lis­ta. Koro­na aika­na kävin Kii­min­gis­sä, mis­sä lää­kä­riin pää­si aikaa varaa­mat­ta ja noin kah­den tun­nin jonotuksella.

Elä­ke­läi­nen, Haukipudas