Uudis­tet­tu Hau­ki­pu­taan Lidl avau­tui remon­tin jälkeen

Myymäläpäällikkö Henna Kauppi on iloinen, että myymälä päästiin avamaamaan remontin jälkeen jälleen asiakkaille.Myymäläpäällikkö Henna Kauppi on iloinen, että myymälä päästiin avamaamaan remontin jälkeen jälleen asiakkaille.

Vii­mei­sen kuu­kau­den ajan remon­tis­sa ollut Hau­ki­pu­taan Lidl avau­tui jäl­leen asiak­kail­le tors­tai­na remon­tin jäl­keen. Asiak­kai­ta saa­pui ostok­sil­le ja tutus­tu­maan uudis­tet­tuun myy­mä­lään heti ovien avau­dut­tua aamukahdeksalta.

Myy­mä­lä remon­toi­tiin käy­tän­nös­sä lat­tias­ta kat­toon ja tar­vit­ta­vil­ta osin kun­nos­tet­tiin myös talo­tek­niik­kaa ja ulko­vuo­raus­ta. Myy­mä­läs­sä uusit­tiin tuo­te­jär­jes­tys­tä, väri­maa­il­maa, pin­to­ja, myy­mä­lä­ka­lus­tei­ta, valais­tus­ta ja asen­net­tiin ener­gia­te­hok­kaam­pia kylmäkalusteita. 

Lidl on toi­mi­nut Hau­ki­pu­taan Anna­lan­kan­kaal­la vuo­des­ta 2004. Myyn­ti­pin­ta-alaa liik­kees­sä on rei­lut 1200 m².

– Olem­me koko hen­ki­lö­kun­ta todel­la hyvil­lä mie­lin ja 150-pro­sent­ti­sen tyy­ty­väi­siä ja ylpei­tä uudis­tuk­ses­ta, kiit­te­li Hau­ki­pu­taan Lid­lin myy­mä­lä­pääl­lik­kö Hen­na Kaup­pi.

– Uudis­tus­pro­jek­ti sujui hyväs­sä yhteis­työs­sä ja tii­mi­hen­ges­sä, jos­sa ura­koit­si­ja, myy­mä­län koko hen­ki­lö­kun­ta ja Lid­lin oma myy­mä­lä­muu­tos­po­ruk­ka oli­vat täy­sil­lä muka­na, jat­koi alue­pääl­lik­kö Tei­ja Holap­pa.

Useim­mi­ten myy­mä­län ilme uudis­te­taan paris­sa päi­väs­sä, mut­ta Hau­ki­pu­taal­la teh­tiin kat­ta­vam­pi remont­ti. Sen alkaes­sa myy­mä­lä tyh­jen­net­tiin käy­tän­nös­sä yhdes­sä yös­sä tam­mi­kuun lopulla.

Uuden väri­maa­il­man ja ilmeen myö­tä myy­mä­lä uudis­tui ker­ta­hei­tol­la. Uusien tuo­te­jär­jes­te­lyi­den ansios­ta myy­mä­lä on myös visu­aa­li­ses­ti selkeämpi.

– Olem­me myös lisän­neet opas­tei­den mää­rää, jot­ta asiak­kaat löy­täi­si­vät tuot­teet entis­tä hel­pom­min, esit­te­li Hen­na Kauppi.

Kyl­mä­al­taat liha- ja kala­tuot­teil­le on vaih­det­tu ener­gia­te­hok­kaam­piin ja ympä­ris­töys­tä­väl­li­sem­piin kaap­pei­hin, jois­ta vali­koi­ma on myös hel­pom­pi näh­dä. Kaut­ta Suo­men kai­kis­sa Lid­lin toi­mi­pis­teis­sä käy­te­tään ainoas­taan uusiu­tu­val­la ener­gial­la tuo­tet­tua säh­köä. Myy­mä­löil­lä on ener­gia­te­hok­kuu­den ISO 50001 ‑ser­ti­fi­kaat­ti.

Myy­mä­län tilan­käyt­töön saa­tiin kaik­ki­nen­sa muu­tos­ten myö­tä tehok­kuut­ta uusi­tun jär­jes­tyk­sen myö­tä. Myös hen­ki­lö­kun­nan työ­er­go­no­mi­aan teh­tiin paran­nuk­sia, ker­too Hen­na Kaup­pi. Hen­ki­lös­töä Hau­ki­pu­taan myy­mä­läs­sä on 22. Kesä­työn­te­ki­jöi­tä on pal­kat­tu seitsemän.

Hau­ki­pu­taan Lid­lin asia­kas­kun­ta koos­tuu pää­asias­sa Hau­ki­pu­taan asuk­kais­ta, mut­ta asiak­kai­ta käy myös ympä­ris­tö­kun­nis­ta. Lähin Lidl sijait­see Pate­nie­mes­sä, mis­sä Hau­ki­pu­taan myy­mä­län kuu­kau­den sei­sok­ki näkyi Tei­ja Hola­pan mukaan sel­väs­ti asia­kas­mää­rän kas­vul­la. Poh­joi­seen men­täes­sä lähin myy­mä­lä on Kemissä.

Heti ava­jais­päi­vä­nä remon­toi­tuun Lid­liin asioi­maan tuli vai­kio­asiak­kai­siin kuu­lu­va Urpo Oja­la.

– Hyväl­tä näyt­tää, hän tuumi.

Oja­la ker­toi asioi­van­sa kau­pas­sa joka päi­vä hake­mas­sa jota­kin ostok­sia ja lisäk­si kau­pas­sa hän käy yhdes­sä Irja-puo­li­son­sa kanssa.

Ruu­an hin­nan kal­lis­tu­mi­ses­ta on puhut­tu vii­me aikoi­na pal­jon. Urpo Oja­la ker­toi, että heil­lä osto­tot­tu­muk­set eivät ole suu­res­ti muuttuneet.

– Tie­ten­kin aina kat­so­taan hin­to­ja, mitä ostetaan.