Ollaan ihmi­sik­si kaupassa

Kau­pan lii­ton ja Pal­ve­lua­lo­jen ammat­ti­liit­to PAMin Ollaan ihmi­sik­si ‑kam­pan­ja käyn­nis­tyy jäl­leen jou­lu­kau­pan sii­vit­tä­mä­nä 1.12. Kam­pan­jal­la halu­taan herä­tel­lä asiak­kai­ta miet­ti­mään omaa käy­tös­tään asia­kas­pal­ve­lu­työ­tä teke­vien työ­hy­vin­voin­nin edis­tä­mi­sek­si. Eri­tyis­tä huol­ta lii­tot kan­ta­vat nuor­ten työn­te­ki­jöi­den koh­taa­mas­ta häi­rin­näs­tä. Jokai­nen kau­pas­sa kävi­jä voi vai­kut­taa hyvään kohtaamiseen.

Ollaan ihmi­sik­si ‑kam­pan­jan vies­ti on sel­keä: kau­pan alan työn­te­ki­jöi­den tulee saa­da teh­dä työ­tään ilman uhkai­lua, epä­asial­lis­ta koh­te­lua tai muu­ta häi­rit­se­vää käy­tös­tä. Jokai­nen asia­kas­koh­taa­mi­nen raken­tuu tur­val­li­sel­le ja arvos­ta­val­le vuorovaikutukselle.

Jou­lu­kau­pan kii­rei­seen aikaan ajoit­tu­va kam­pan­ja pyr­kii muis­tut­ta­maan asiak­kai­ta sii­tä, että asia­kas­pal­ve­li­ja­kin on aina ihmi­nen – jon­kun lap­si, puo­li­so, ystä­vä, läheinen.